Veelgestelde vragen
Hier vind je (bijna) alle antwoorden op jouw vragen!
-
1. Hoe werkt het bestellen van geboortekaartjes?
Momenteel is het niet mogelijk nieuwe orders te plaatsen. Medio augustus zal Festikaart in een nieuw jasje verschijnen en kan je de kaarten online via een editor bestellen.
-
2. Kunnen jullie ook mijn eigen idee uitwerken?
Vraag gerust naar de mogelijkheden omtrent jouw persoonlijke wensen.
-
3. Kan ik een papieren proefdruk krijgen?
Binnen al onze ontwerpen werken we met digitale proeven. Dat betekent dat je een PDF ontvangt in hoge resolutie (m.u.v. het eerste vrijblijvende voorstel). Bij kaarten in digitale print en digitale folie is het mogelijk om een proefdruk fysiek thuis gestuurd te krijgen ( 1 proef is inbegrepen indien mogelijk, extra zijn te drukken tegen bijbetaling)
____
Wil je graag een fysiek exemplaar thuis ontvangen van jouw design, om formaat, papier en design te bepalen vóór je een volledige order plaatst? Dat kan alleen in digitale print. Deze zijn eenvoudig online te bestellen.
Kies het gewenste kaartje.
Selecteer bij [BEREKEN JE PRIJS/AANTAL] ”1 proefdruk in print” of ”1 proefdruk in print met foliedruk immitatie”.Fysieke proefdrukken worden voorzien van een folie-immitatie, zie voorbeeld Max. Pas bij een hoge oplage bestellen we de juiste drukstempels. We voegen wel papier- en/of foliedruksamples toe om de kwaliteit en kleuren te beoordelen.
TIP: bestel indien mogelijk/gewenst altijd een proefdruk, de kosten van één proefdruk krijg je altijd retour wanneer je de definitieve bestelling bij ons doet.
___
Staat deze optie er niet? Dan is het helaas niet mogelijk om een gepersonaliseerde proefdruk te ontvangen.
Voor letterpress, off-set druk, traditionele foliedruk, reliëfdruk, velours- of linnen bedrukking kunnen we géén fysieke proefdrukken voorzien tegen een acceptabele prijs. De opstartkosten wegen het zwaarste en beginnen bij €250,- Hierbij raden we aan gebruik te maken van onze sample-service (of een proefdruk in digitale print).
-
4. Wanneer moet ik bestellen?
Webshop orders (ansichtkaarten, stickers e.d.)
Kunnen 24/7 besteld worden.Zie je graag maatwerk?
Een kaart speciaal voor jou gedrukt. Wil je dat er creatief wordt meegedacht in de uitvoering ervan? Zorg dat je tijdig je bestelling bespreekt, zeker 6 weken* voorafgaand. Dan bespreken we de mogelijkheden, na een voorschot werken we het concept samen uit (indien ontwerp bijbesteld) en garanderen we ruimte in onze planning en wachten we samen tot jullie kindje geboren wordt.* Momenteel zijn de boekingen voor juni/juli/augustus gesloten.
-
5. Wat kost een kaartje?
Over prijzen zijn we erg transparant, alle prijzen vind je dan ook terug op onze website, bij ieder kaartje afzonderlijk én in onze prijzencalculator.
Traditionele foliedruk, letterpress en reliëfdruk zijn prijziger dan regulier drukwerk. Natuurlijk is daar een reden voor, het is prachtig, maar ook erg arbeidsintensief. We kunnen ons voorstellen dat je soms toch iets voordeligers zoekt.
Kies dan bijvoorbeeld alleen voor digitale print of een afwerking met digitale folie. Beide opties bieden we niet actief aan, maar zeker de moeite waard om na te vragen.
-
6. Wat zijn al die druktechnieken?
We kunnen ons voorstellen dat je niet precies weet wat je gaat bestellen. Eerst meer lezen over de mogelijkheden en druktechnieken? LEES MEER
-
7. Ontvang ik enveloppen bij mijn kaartjes?
Nee je ontvangt er niet standaard enveloppen bij. Festikaart is specialist in ontwerp & drukwerk, geen enveloppen groothandel. Alle gecommuniceerde prijzen van geboorte- en trouwkaarten zijn drukprijzen en daarom exclusief enveloppen.
Wij kunnen de enveloppen wél voor je verzorgen, deze bestellen we dan speciaal voor jou bij onze vaste papierleverancier, maar dit is niet verplicht.
-
8. Kan ik enveloppen ook vooraf ontvangen?
Ja, we kunnen de enveloppen op voorhand versturen.
Tegen het PostNL tarief van €4,95 (NL) en €13,- (BE) zorgen we dat de enveloppen voortijdig verzonden worden. -
9. Wat zijn de lever- en productietijden?
LEVERTIJD WEBSHOP ORDER:
Bestellingen van producten die voorradig zijn, geplaatst op werkdagen vóór 14.00 uur, worden binnen 1-2 werkdagen bij ons verzonden.
Briefpost binnen NL wordt geleverd binnen circa 3 werkdagen.
Briefpost naar België wordt geleverd binnen circa 7 werkdagen.
Pakketpost of Buspakketjes binnen NL en België worden geleverd binnen circa 2 werkdagen.
Liever een track&trace service? Dat behoort tot de mogelijkheden en wordt alleen op aanvraag verwerkt tegen het PostNL tarief van €7,25 (NL) en €13,- (BE)PRODUCTIETIJD DRUKWERK OP MAAT:
Bij drukwerk op maat, spreken wij altijd van productietijden, de benodigde tijd om jouw kaartjes te kunnen produceren alvorens het verzonden wordt.
Is de bestelling geplaatst, de geboorte gemeld, of het akkoord ontvangen op werkdagen vóór 10.00 uur, dan worden orders op werkdagen dezelfde dag nog in productie genomen (indien betaling voltooid).Digitale print
op regulier papier tot 400 grams: 1-3 werkdagenDigitale print
op multiloft papier vanaf 480 grams: 3-4 werkdagen
(ivm kleven langere productietijd)Traditionele foliedruk: 4-5 werkdagen
Letterpress: 4-5 werkdagen
Off-set druk: 4-7 werkdagen (ivm drogen langere productietijd)
Velours & linnen: 5 werkdagen
Kleur op snede heeft altijd 1 werkdag extra nodig op bovengenoemde tijden.Liever een spoedservice? Dat behoort tot de mogelijkheden en wordt alleen op aanvraag verwerkt tegen +20% van de drukkosten.
-
10. Wat zijn de verzendkosten?
Het tarief van briefpost zonder track&trace binnen Nederland kost €2,50
Het tarief van één brievenbuspakket met track&trace binnen Nederland kost €4,95
Het tarief van één pakket met track&trace binnen Nederland kost €7,25*
Het tarief van één pakket met track&trace naar België kost €13,00***Pakketten met kaartjes boven de €75,- worden gratis verzonden binnen Nederland.
**Pakketten met kaartjes boven de €75,- worden voor €5,75 verzonden naar België.__
Heb je gekozen voor pakketpost of brievenbuspakket? Deze worden verzonden mét track & trace code. Je ontvangt separaat een e-mail van het postorderbedrijf met een link om jouw pakketje te volgen. Heb je specifiek gekozen voor briefpost, dan is deze voor de klant niet te traceren. Zie je liever een trackingcode voor je levering, neem dan vooraf contact op om de mogelijkheden te bespreken.
-
11. Hoe kan ik betalen?
Je kan veilig betalen rechtstreeks via de website. Je kan vooraf betalen middels IDeal, Bankcontant, Handmatige overboeking of via een uitgestelde betaling bij Klarna (NL).
Let op, je bent als klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig betalen van de bestelling. Het drukwerk wordt in productie genomen na betaling van de volledige factuur.
Festikaart is niet aansprakelijk voor vertraging in het druk- of verzendproces door het uitblijven van betaling. -
12. Kan ik mijn kaarten ook zonder logo drukken?
Ja, dit kan. Standaard staat er een zeer klein en bescheiden logo op de designs van Festikaart. Dit wordt áltijd mee gedrukt omdat alle ontwerpen die door ons worden opgemaakt copyright bevatten. Wil je graag je kaarten zonder logo laten drukken, dit is mogelijk. Tegen een meerprijs van €35,- geeft Festikaart de klant recht op productie zonder logo, van de door Festikaart ontworpen én gedrukte kaarten voor 1 oplage. Let op, alle ontwerpen blijven eigendom van Festikaart, reproductie is niet toegestaan.
[Klik hier om je kaarten zonder logo af te drukken] -
13. Kan ik mijn factuur ook op het bedrijf krijgen?
De webshop van Festikaart levert B2C. We bieden betaalde goederen bedoeld voor de particuliere sector. De klant handelt altijd als privépersoon en worden ook de privé gegevens op de bestelbevestiging vermeld. Verzoeken om facturen op andere naam of omschrijving te zetten worden niet geaccepteerd.
Festikaart verzorgd correcte facturen voor de diensten/producten die zij levert. Als dit geboortekaartjes zijn, dan zal dit ook zichtbaar zijn op de factuur. Wanneer de tenaamstelling of omschrijving op een factuur niet correct is, kan dit voor problemen zorgen.
Indien het speciaal drukwerk betreft, en de debiteur handelt namens een bedrijf -zoals bijvoorbeeld tussenpersonen en/of ontwerpers- worden ook de bedrijfsgegevens er op vermeld. Bedrijven kunnen niet via de reguliere webshop bestellen. Gelieve dit vooraf te bespreken. Achteraf kunnen wij de facturatie gegevens niet meer aanpassen.